مبانی نظری ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

مطالب دیگر:
📝پروژه آماده: بررسی تصفیه پساب های نفتی به کمک روش میکرو فیلتراسیون📝پروژه آماده: بررسی سیستم های تشخیص و رفع بن بست در سیستم های توزیع شده📝پاورپوینت آماده: معرفی و بررسی تجهیزات هیدرولیکی مورد استفاده در تصفیه خانه📝پروژه آماده: تحليل عددي انجماد سريع پوست با استفاده از معادلات هذلولوي انتقال حرارت رسانايي📝پروژه آماده: بررسی مبانی تئوری الاستیسیته مواد پروالاستیک📝پروژه آماده: بررسی پیل های فتوولتائیک سلول های خورشیدی فتوولتائیک پلیمری📝پروژه آماده: بررسی تاثیر هندسه ابزار برشی بر تنش پسماند در فرآیند تراشکاری📝پروژه آماده: تاریخچه آموزش کتابداری در کشورهای مختلف و ایران📝پروژه آماده: بررسی ماده تالک و استفاده از آن در مهندسی سرامیک📝پروژه آماده: تجزیه و تحلیل نوآوری های سیستم نمک زدایی آب با استفاده از حرارت خورشیدی📝پروژه آماده: بررسی و تحليل ارتعاشات در ورق هاي کامپوزيتي و ورق های کامپوزيتي با الياف حافظه دار📝پروژه آماده: شناسايي و حل بن‌بست‌های چند چرخه‌ای در سیستم‌های توزیع‌شده📝پروژه آماده: بررسی عددی لایه های مرزی آشفته بر روی صفحات صیقلی و زبر📝پاورپوینت آماده: بررسی و تحلیل ارتعاشات در ورق های کامپوزيتی📝پروژه آماده: تحليل نظري خنک کردن غير مستقيم سيستم با ورودي هوا تا پايين تر از دماي نقطه شبنم📝پروژه آماده: تدوين استراتژي زنجيره تأمين صنعت فولاد ايران با استفاده از تحليل پويايي سيستم‌ها📝پروژه آماده: تدوین دانش فنی پیرامون پروسه مکانیکال فرآیند فرآوری مس از زمان استخراج معدن تا تولی📝پروژه آماده: بررسی تست هاي ژئومتري (هندسي) در ماشين هاي فرز📝پروژه آماده: بررسی انواع تست هاي مدارهاي مجتمع منطقي مدارهای IC📝پروژه آماده: بررسی شبیه سازی عددی اثر ملحقه های یا زائده های دیسکی بر طول ورودی جریان در لوله📝پروژه آماده: بررسی تست¬های غیر مخرب بدنه کشتی و تست¬های آلتراسونیک و رادیوگرافی پیشرفته📝پروژه آماده: بررسی روش های تشخیص هویت با استفاده از ویژگی کف دست و عنبیه چشم📝پروژه آماده: بررسی مکانیزم های تعيين موقعيت و شرايط خودرو به کمک کامپيوتر VANET📝پروژه آماده: بررسی تکنولوژی دوربینهای نظارت تصویری (کنترل سرعت ترافیک)📝پروژه آماده: بررسی تکنولوژي هاي نوين در صنایع ساخت تاير خودرو
توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: Wمبانی نظری ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها,مبانی نظری ,ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها|اِن اِکس|nxz
باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان مبانی نظری ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

- مقدمه

روش های متنوعی برای ارزیابی آسیب پذیری سازه ها پیشنهاد شده اند كه در این فصل به
دسته بندی و بررسی تعدادی از این روش ها پرداخته می شود. همچنین امروزه به علت
هزینه های قابل توجه اجرای سازه ها و به منظور درك عمیق تر رفتار آنها تحت بارهای مختلف و پیچیده نظیر زلزله، مدل سازی سازه ای به صورت تجربی (فیزیكی) یا ریاضی از جایگاه ویژه ای برخوردار است مدل سازی به چند صورت قابل انجام است ساخت مدل آزمایشگاهی با ابعاد كوچكتر از ابعاد واقعی، مدل واقعی و به كار گیری مدل تحلیلی. از این رو مدل سازی تحلیلی به كمك كامپیوتر معمولاً به دو روش نخست ترجیح داده می شود. برخی از حالات طراحی و آسیب پذیری سازه در ادامه ارائه شده است.

............

- حالات حدی طراحی و ارزیابی سازه

به طور كلی حالات حدی مختلفی را می توان در طراحی سازه ها ی جدید یا ارزیابی آسیب پذیری و مقاوم سازی سازه های موجود مبنا قرار داد این حالات را می توان برای اعضا یا برای كل سازه در نظر گرفت در این قسمت به تشریح انواع حالات حدی و توصیف و ویژگی های آنها با تاكید بر ارزیابی لرزه ای پل ها پرداخته شده است [14] و [15] و [29].

......................

- حالات حدی اعضا

...............

- حالات حدی سازه

................

- حالات حدی بهره برداری

.................

-حالات حدی آسیب پذیری

...............

- حالت حدی بقا

.................

- ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای

...............

- روش های ارزیابی آسیب پذیری

...............

- روش های طبقه بندی

................

- روش های بازرسی و امتیازدهی

...............

- روش های تحلیلی ارزیابی آسیب پذیری

..............

- روش های آزمایشگاهی ارزیابی آسیب پذیری

...............

- ارزیابی تحلیلی آسیب پذیری سازه

.............

- ارزیابی تفصیلی آسیب پذیری مطابق با [1]FHWA – 95

..............

- جمع آوری اطلاعات

اولین گام در ارزیابی تفصیلی بدست آوردن جمع آوری اطلاعات پل می باشد اطلاعاتی در خصوص نوع پل، سیستم و رفتار پل، نقشه های اجرایی، وضعیت كنونی پل، گزارش آسیب دیدگی های پل، منطقه قرار گیری و روش تحلیل آن می تواند اطلاعات خوبی در خصوص مقاومت پل مورد نظر به ما بدهد [36].

- بازرسی محلی

قانون فدرال فعلی ایالات متحده مقرر می دارد كه تمامی پل هایی كه طول آنها از 40 فوت (حدود 12 متر) بیشتر است باید به عنوان بخشی از استاندارد های بازبینی پل های آمریكا مورد بررسی قرار گیرند عموماً این بازبینی ها جهت تعیین میزان خرابی های سازه در برابر بار های زنده است و مخصوص ارزیابی لرزه ای پل ها نیست لذا معمولاً لازم است كه یك بازرسی جداگانه جهت ارزیابی كیفی لرزه ای و تعیین شرایط آسیب پذیری لرزه ای انجام گیرد یا اینكه افراد خاصی را جهت بررسی آن شرایط در طی بازرسی های معمول خود آموزش..................

- ارزیابی كمی اجزای پل

...............

- مطالعات كمی آسیب پذیری پل

- دستورالعمل ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل:

دستورالعمل مورد استفاده در ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای، بر اساس دستورالعمل بهسازی لرزه ای پل های ایالات متحدهFHWA 1995 می باشد. ضوابط فصل سوم این دستورالعمل تحت عنوان ارزیابی تفصیلی پل های موجود در این نوشتار مد نظر قرار می گیرد. در این فصل از دستورالعمل دو روش متفاوت جهت ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های موجود ارائه می شود، روش اول مبتنی بر نسبت ظرفیت(C) به تقاضا (D) اجزای منفرد پل و روش دوم تعیین ظرفیت باربری جانبی پل به عنوان یك سیستم سازه ای می باشد [36].

................

- روش های ارزیابی آسیب پذیری سازه پل ها مطابق دستورالعملFHWA1995

...............

- روش ارزیابی براساس نسبت ظرفیت به تقاضا C/D:

..............

1 - روش بار یكنواخت

..............

2 – روش طیفی تك مودی:

................

3 – روش طیفی چند مودی:

...............

- تعیین مقدار آسیب پذیری به روش کیفی و کمی

تعیین مقدار آسیب موجود در پل ها به دو روش كیفی و كمی انجام می شود [37]:

1) روش های كیفی

................

2) روش های كمی

...............

- روش ارزیابی براساس مقاومت جانبی سازه پل

...............

- مبانی مدل سازی سازه ای

..............

- مدل واقعی

................

- ساخت مدل آزمایشگاهی با ابعاد كوچكتر از ابعاد واقعی:

...............

- به كار گیری مدل تحلیلی:

...............

- انتخاب روش مدل سازی تحلیلی:

.................

- روش های گوناگون مدلسازی سازه پل

.................

- مدل های با پارامتر متمركز[2]

در این مدل ها ویژگی هایی نظیر جرم سختی و میرایی در نقاطی گسسته[3] متمركز می­گردد این روش از ساده ترین فرمول بندی ریاضی برخوردار است و به مهارت و تجربه زیادی در خصوص شبیه سازی روابط بار - تغییرشكل اجزای ایده آل سازی شده برای بیان رفتار سازه نیاز دارد.

- مدل های اجزای سازه ای[4]

...................

- مدلهای عناصر محدود[5]

................

- رفتار سازه پل

.................

- سازه با رفتار الاستیک خطی

در مورد سازه هایی که در نظر است تحت تأثیر زلزله طراحی ماهیتاً و عمدتاً در رژیم رفتاری الاستیک باقی بماند، لازم است حاشیه اطمینان و ذخیره مقاومت مکفی در مقابل شکست ترد یا کمانش و سایر صور غیرشکل پذیر خرابی منظور گردد.

سازه الاستیک به سازه ای اطلاق می گردد که یا عملاً تحت تأثیر عوامل وارده در سطح ایمنی و بهره برداری وارد حیطه رفتار غیرالاستیک نمی گردد، یا به دلیل عدم کفایت شکل پذیری، رفتار غیرخطی بروز نخواهد داد.

- سازه با شکل پذیری محدود

به اختصار، سازه هایی که قادر باشند میزان محدودی از رفتار غیر خطی را در حیطه فرا الاستیک تجربه نمایند، ولی قابلیت تشکیل مفاصل و مکانیسم های پلاستیک را دارا نمی باشند، در این گروه مورد مطالعه قرار می گیرند.

......................

- روند کلی ارزیابی آسیب پذیری و بهسازی لرزه ای پل ها

.....................

مراجع

[1] Kazuhiko kawashima. (2010). “Seismic Design Response Modification and Retrofit of Bridges” Department of Civil Engineering Tokyo Institute of Technology Meguro Japan. vol. 59. pp. 5-35.

[2] Mitchell d. Bruneau m. Williams m.; Anderson d. Saatcioglu m. and Sexsmith r. (1995). “Performance of bridges in the 1994 Northridge earthquake” Journal Civil Engineering.vol. 22. pp. 415-427.

[3] Gasemi h. Cooper j.d. Imbsen r. Piskin h. Inal f. and Tiras a. (2000). “The November 1999 Duzce Earthquake: Post-Earthquake Investigation o

....................

........................

1 Federal HighWay Administration

1 Lumped Parameter Models (LPM)

Discrete Locations 2

Structural Component Models (SCM)3

Finite Element Models(FEM)1