مبانی نظری وپیشینه تحقیق اخلاق،اخلاق حرفه ای، اخلاق حرفه ای در حسابداری، سبک های رهبری، سبک های نوین رهبری مالی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق ومبانی نظری وپیشینه تحقیق اخلاق,اخلاق حرفه ای, اخلاق حرفه ای در حسابداری, سبک های رهبری, سبک های نوین رهبری مالی,مبانی نظری وپیشینه تحقیق اخلاق,اخلاق حرفه ای, اخلاق حرفه ای در حسابداری,مبانی نظری وپیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای, اخلاق حرفه ای در حسابداری, سبک های نوین رهبری مالی,مبانی نظری سبک های رهبری, سبک های نوین رهبری مالی,مبانی نظری |اِن اِکس|nxz
باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان مبانی نظری وپیشینه تحقیق اخلاق،اخلاق حرفه ای، اخلاق حرفه ای در حسابداری، سبک های رهبری، سبک های نوین رهبری مالی آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

2-1 مقدمه 15

2-2 مبانی نظری تحقیق 15

2-2-1 تعریف اخلاق 15

2-2-1-1 تعاریف و دیدگاه بزرگان از اخلاق 16

2-2-1-2 اهمیت اخلاق 16

2-2-1-3 انواع اخلاق 17

2-2-2 اخلاق حرفه ای 17

2-2-2-1 مفهوم اخلاق حرفه‌ای 18

2-2-2-2 ویژگی‌های اخلاق حرفه‌ای 18

2-2-2-3 ویژگی‌های افراد دارای اخلاق حرفه‌ای 19

2-2-2-4 نظام‌های عمده اخلاق حرفه ای 20

2-2-2-5 عوامل پایه‌ای و اساسی در اخلاق حرفه ای از دیدگاه زیونتس 21

2-2-2-6 ضرورت ترویج اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها و موسسات 22

2-2-2-7 آموزش‌های لازم در خصوص ترویج اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها و موسسات 23

2-2-2-8 وظایف مدیران در اخلاقی كردن سازمان‌ها 23

2-2-2-9 ضمانت اجرای رعایت قواعد اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها و موسسات 24

2-2-2-10 مهمترین ضرورت اجرای قوانین در خصوص رعایت قواعد اخلاقی 24

2-2-2-11 مشكلات و موانع اخلاق حرفه‌ای 25

2-2-2-12 عوامل تأثیرگذار بر اخلاق حرفه‌ای از نظر پنیو 25

2-2-2-13 موانع رشد اخلاق حرفه‌ای در سازمانها ، موسسات و محیط های كسب وكار 26

2-3 اخلاق حرفه ای در حسابداری 29

2-4 سبک های رهبری 31

2-4-1 تعاریف رهبری 31

2-4-2 ویژگیهای شخصیتی رهبر 31

2-4-3 مدلهای رهبری 32

2-4-4 نظریات موقعیتی و اقتضایی 34

2-4-4-1 نظریه مسیر- هدف 34

2-4-4-2 دوره (سیکل) زندگی 34

2-4-4- 3 نظریه جایگزینی رهبری 35

2-4-4-4 نظریه اسنادی رهبری 35

2-4-4- 5 نظریه رهبری فره مند 36

2-4-4-6 نظریه رهبری ممتاز 37

2-4-4-7 رهبری تیمی 37

2-4-4-8 رهبری خدمتگزار 38

2-4-4-9 رهبری تحول آفرین 38

2-4-5 سبک های نوین رهبری مالی 38

2-4-5-1-سیستم کنترل کیفیت در موسسه های حسابرسی 39

2-4-5-2-تعریف مدیریت بر مبنای فعالیت 40

2-4-5-3-هزینه یابی بر مبنای فعالیت 40

2-4-5-4-سیستم مدیریت هزینه 42

2-4-5-5-حسابداری سنجش مسئولیت 43

2-4-5-6-مدیریت به موقع موجودی 44

2-5 پیشینه تحقیق 45

2-5-1 مطالعات انجام شده در جهان 45

2-5-2 مطالعات انجام شده در ایران 47

2-1 مقدمه

در این فصل ، ابتدا به بیان مبانی نظری تحقیق حاضر که در مورد تعاریف و ویژگی های اخلاق ، اخلاق حرفه ای ، اخلاق حرفه ای در حسابداری و سبک های رهبری است ، پرداخته می شود و سپس به بیان و مرور کارها و مطالعات انجام شده در ایران و خارج از ایران پرداخته می شود و در نهایت اقدام به جمع بندی و نتیجه گیری در این فصل می شود .

2-2 مبانی نظری تحقیق

2-2-1 تعریف اخلاق

اخلاق از مقولاتی است که با فطرت بشر سرشته است و همواره در زندگی او از آغازین روزهای تاریخ تا کنون نقش اساسی داشته است ،البته به این مقوله نگاه های متفاوتی شده است و بنابراین تعریف های متفاوتی هم از آن ارائه شده است. اخلاق بر وزن افعال كلمه‏اى عربى و جمع واژه خلق است. خلق مجموعه صفات ،ویژگی ها، حالات و خوی درونی که در نفس راسخ و سرچشمه‌ی گفتار و رفتار انسان هستند به گونه‏اى كه انسان، بى درنگ و بدون اندیشه، كار پسندیده و یا ناپسندى را انجام دهد، در مقابل خَلق که هیأت و شكل ظاهرى و جسمى آدمى است كه با چشم دیده مى‏شود.( بیات ، 1387). اعمال انسان متناسب با ویژگى‏هاى نفسانى اوست؛ یعنى اگر صفات نفسانى كسى نیكو باشد اعمال او هم نیكو خواهد بود. به همین دلیل وقتى كسى همواره اعمال خوبى انجام مى‏دهد، مى‏گویند اخلاق او خوب است و كسى که همواره اعمال بدى انجام مى‏دهد مى‏گویند اخلاق او بد است. موضوع اصلى علم اخلاق، نفس انسانى است، كه محل استقرار خوی و خصلت های نیك و بد است و سبب انجام كارهاى پسندیده و ناپسند مى‏گردد. (بیات ، 1385). «تهذیب اخلاق»، «تهذیب نفس» و «تزكیه نفس» بیان دیگرى است از علم اخلاق اند. شهید مطهرى مى‏نویسد: «اخلاق عبارت است از علم زیستن، یا علم چگونه باید زیست .... در حقیقت، چگونه زیستن دو شعبه دارد: شعبه چگونه رفتار كردن و شعبه چگونه بودن. چگونه رفتار كردن، مربوط مى‏شود به اعمال انسان (كه البته شامل گفتار هم مى‏شود) كه چگونه باید باشد و چگونه بودن، مربوط مى‏شود به خویها و ملكات انسان كه چگونه و به چه كیفیت باشد...». در واقع اخلاق شناخت بایدها و نبایدها و پرورش صفات نیكو و خلقیات فاضله در قلب و دل و بازتاب آنها در عمل است که زیربنای رشدِ شخصیت انسانی هر فردی را تشکیل داده و منجر به ایجاد شخصیتی متعادل و انسانی خواهد شد (اعتمادی و همکاران، 1391). اولین گام در اخلاق، خود شناسی و خودسازی فردی است. اخلاق فردی سه مرحله دارد؛ مرحله اول شناخت نقاط ضعف و نقاط قوت فردی، مرحله دوم تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف و مرحله سوم رسیدن به عزت و اعتماد به نفس در سایه باور و عمل به دستورات الهی است. در هریک از این سه مرحله موانعی وجود دارد که مانع از خودشناسی ، خودسازی و خودباوری می شود. برای انجام این مهم باید از خودشناسی آغاز کرد تا به ضرورت خودسازی و رسیدن به مرحله خودباوری و در نهایت به خداشناسی و خدا محوری در زندگی رسید (اعتمادی و همکاران ، 1391 ).

2-2-1-1 تعاریف و دیدگاه بزرگان از اخلاق

امام على علیه السلام اخلاق و صداقت را دو عامل و سرآمد ایمان معرفى نموده و مى فرماید (( سرآمد تمام وظائف اخلاقى براى افراد با ایمان این است که خود را به صفات حمیده و اخلاق پسندیده متصف و متخلق سازند و خویشتن را بزیور راستى و راستگویى بیارایند )).

ارسطو مى گوید: فضیلت نفسانى یا اخلاقى باید کسب شود و به درجه عادت برسد، و عمل به آن شاق و دشوار نباشد، بلکه از روى رغبت و لذت و علم و اختیار واقع شود. و هر گاه این شرایط فراهم آید فضیلت ممدوح خواهد بود ( دیلمی ، 1388) .

دکارت عقیده دارد که اگر چه هر فردى از ما از افراد دیگر جداست ، ولیکن چون تنها نمى توانیم زیست کنیم ، ناچار باید منافع خود را تابع منافع حقیقى جماعتى، که جزء آنها هستیم بنمائیم و اگر کسى این حس را داشته باشد که صلاح کل، مقدم بر صلاح جزء است، مکارم والاء از او ظهور خواهد کرد، و حتى براى خدمت به دیگران جان خود را به خطر خواهد انداخت. خلاصه، آن که عمل انسان همواره باید موافق عقل باشد و اگر چنین شود البته سعادت و خرسندى خاطر ،که مراد و منظور از علم اخلاق همان است ، حاصل خواهد گردید.

سقراط بیان می کند که انسان جویاى خوشى و سعادت است و جز این تکلیفى ندارد، اما خوشى به استیفاى لذات و شهوات به دست نمى آید، بلکه بوسیله جلوگیرى از خواهش هاى نفسانى، بهتر میسر مى گردد. و سعادت افراد در ضمن سعادت جماعت است، بنابراین ، سعادت هر کس در این است، که وظائف خود را نسبت به دیگران بهتر انجام دهد. بنابراین دانش بشر، باید او را به سوى سعادت سوق دهد، نه اینکه هر چه بیشتر و زیادتر به فساد آلوده اش نماید.

2-2-1-2 اهمیت اخلاق

اخلاق در زندگی انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا انسانیت انسان وقتی شکل می گیرد که ارزشهای اخلاقی در وجود او متبلور شود . هر انسانی را به میزان ظهور ارزش­های اخلاقی در افکار و گفتار و رفتار ارزیابی می کنند، اولین نمودی که از یک شخص در جامعه ظاهر می شود اخلاق آن فرد است. فضائل اخلاقی مطلق است و همه آن را می پسندند..پیامبر اسلام(ص)می فرمایند: من برای تکمیل کردن خوبی های اخلاقی مبعوث شدم ( مطهری ، 1364 ).

2-2-1-3 انواع اخلاق

در این قسمت به شاخه ها و انواع اخلاق پرداخته می شود که در ذیل آمده است .

1- درارتباط با خدا ؛ اخلاق بندگی یا خدا محوری: انسان نسبت به خالق و آفریدگار خود، وظایف اخلاقی دارد. هر كسی احساس می کند هر چه دارد از خدای متعال است و تنها با عبادت معبود حقیقی هستی آرامش می یابد. فضایل و رذایل مربوط به رابطه انسان و خدا در اخلاق بندگی مشاهده می گردد. فضایلی مانند شكر، توكل‌،‌ ایمان، عبادت، اخلاص،‌ تسلیم، تقوا ‌و...در این قسم جای دارد.

2-درارتباط با خود ؛ اخلاق فردی: هر انسانی نسبت به خود نیز وظایفی دارد. فضایل و رذایل مربوط به حیات فردی انسان ها، فارغ از رابطه با غیر در اخلاق فردی بحث می شود. فضایل صبر، شجاعت، حسن تدبیر، شهامت، حلم،‌ عفت،‌ حیا، زهد، قناعت و... و رذایلی از قبیل جبن، تهور، عجله، غضب، عجب و ... در این بخش خواهد آمد .